Tudor a schimbat gradinița, din această toamnă merge la una publică aflată mult mai aproape de casă. Înscrierea la grădiniță a fost o adevărată aventură: am depus dosarul, l-am văzut pe lista celor acceptați la grupa mijlocie la educatoarea X, iar la începutul anului școlar micuțul nostru urma cu entuziasm orele grupei mici ale educatoarei Y. De ce? Pentru că s-au încurcat dosarele, directoarea grădiniței a demisionat, grupa mijlocie era deja suprasaturată de copii etc.. Nici nu mai contează explicațiile primite.
Oricum totul a fost diferit pentru Tudor iar prichindelul a trebuit să treacă printr-un exercițiu de acomodare. Grupa are un număr dublu de copii față de grădinița precedentă, educatoarea afișează o atitudine dezinteresată, modul de organizare al activităților este destul de diferit. Îmbucurător este că se organizează suficient de multe opționale (calculator, karate, dans, dezvoltare personala etc), au program de engleză intensiv (30 min în fiecare zi), grădinița este curată și dispune de multe jucării și cărți.
Pentru junior, prima săptămână a fost mai dificilă: nu vroia să meargă deloc la grădiniță iar trezitul de dimineață era o aventură, nu-l interesa să-i cunoască pe noii colegi și educatoarea nu îl încânta deloc; treptat însă, a început să-și facă prieteni iar atitudinea lui s-a schimbat. Acum are 6 prieteni pe care îi enumeră pe degete, băieței și fetițe și este motivat să meargă la grădiniță. Dintre toți, Sara este prietena și slăbiciunea lui, îi recunoaște vocea dintr-o mie, se așează lângă ea pe bancă și se aleargă în curtea școlii în fiecare zi. Într-o zi mi-a mărturisit că în timp ce Sara este prietena lui, pe Alexandra o iubeste. ”Ce înseamnă Tudor că o iubești? ” ”Adică, așa, când ne vedem în sala de mese ne facem cu mâna și ne zâmbim.” răspunde Tudor puțin rușinat. ”Păi și nu vă jucați împreună?” ” Nuuu, că nu sunt prieten cu ea. Mă joc cu Sara că ea este prietena mea.”